17 maart 2026: Tweede praatcafé van de maand

Vandaag mochten we zeven vroegere leden van de Brusselse holebi-seniorengroep verwelkomen. Ze kwamen samen om herinneringen op te halen aan het ontstaan van hun groep, ondertussen al zo’n twintig jaar geleden. Helaas is deze groep tien jaar geleden stopgezet, maar de verbondenheid onder de leden is duidelijk gebleven.

Het was een bijzonder warme ontmoeting, waarbij heel wat mooie herinneringen werden gedeeld. De bezoekers voelden zich meteen thuis binnen onze werking, en verschillende onder hen hadden eerder al deelgenomen aan onze activiteiten. Er werd dan ook enthousiast beloofd om in de toekomst zeker terug te komen.

Tegelijk merken we dat onze groep steeds meer uit mannen bestaat. Het is daarom belangrijk dat we actief blijven inzetten op het bereiken van vrouwen, zodat het evenwicht behouden blijft en ook de vrouwentafel opnieuw kan groeien.

Scroll naar boven